..finns hon? Hon som har perfekt avvägd garderob? Troligtvis lika sällsynt som kvinnan med perfekt hår. I mitt fall talar jag verkligen inte med min garderob, det är snarare så att garderoben skriker nyttiga läxor till mig men jag vill inte riktigt lyssna... Nåja, gjorde en översikt idag när jag organiserat mina kläder och fick mig några tankeställare
 
Vad garderoben sa till mig:
 
1. "Du köper bara lite för tjusiga toppar.".
Ni vet, egentligen lite för fin att ha i skolan men perfekta på en middag. Samtidigt som jag har typ en (1!) bra skoltischa. Får lösa detta genom att helt enkelt bli lite mer glamorös i skolan. Det piffar dessutom upp en annars rätt grå skoldag.
 
2. "Alla dina kläder är i beige, grönt eller marinblått."
Genomgående färgtema på både toppsidan och byxsidan. Och egentligen, varför inte? Lätt att matcha och lika bra att jag inser det och inte köper fel färg.
 
3. "Någonting fattas dig"
Jag inser att jag saknar en bra svart kofta. Har innan tänkt att jag ska tänka ut vad jag behöver, gå ner på stan och köpa detta. Saken klar, eller? Jo, tjena... Det är svårare att hitta den perfekta koftan än att hitta de perfekta jeansen (vilka jag förövrigt också letar efter). Jag är ganska dålig på att gå i affärer och på nätbutiker får man inte känslan för plagget, så istället ska jag göra såhär. Jag har mina kriterier i huvuvdet (svart, lite grov i materialet, halvlång, rent material, stilren och inte alltför dyr.) och när jag ändå har vägarna förbi stan så scannar jag av butikerna. En dag kommer jag hitta den. Koftan. Eller? Tips mottages gärna!
 
4. "Du är inte längre 19 med ett liv i en kappsäck pendlandes mellan norge och skidåkning i alperna!"
Nä, jag vet det egentligen.. Jag är lite äldre, lite mer stadstjej och även om jag älskar friluftsliv så är inte den stilen jag längre. Behåller givetvis mina stora sönderälskade jeans för att plocka fram och ha på mig när den personen poppar upp emellanåt, men jag ska iallafall inte köpa fler plagg i den stilen. En oversize skrikig tischa och jeans med hål på knäna passar så dåligt till min ullkappa pch söta stövlar.
 
Känner mig väldigt mogen och insiktsfull och hoppas att det håller i sig även framöver.
 
Ni därute med fler år i bagaget och mycket bättre klädsinne, vad är era genomgående bästa köp som ni håller kärt och älskat sådär superlänge?

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej