Allt känns spännande. Till och med lysrören känns exotiska bara för att vi är i USA. Det kanske inte är någon skillnad på Walmarts kalla lysrörssken jämfört med Coops men visst pirrar det lite. Att vara utomlands, bara att resa är banne mig välgörande för själen. Tre dagar in på resan med New York avklarat så känns reskassan redan oroväckande lätt, vi får dra åt den ekonomiska svångremmen om detta ska gå smärtfritt. Vi enas i bilen om en lätt middag, vi skall ju ändå campa så det passar ju bra. Mina vänner är fantastiska. Maken till positiva människor får man faktiskt leta efter.
 
In på Walmart och genast haglar olika kreativa förslag till en kall middag. Avocado! Ja, eller kall korv - det är ju också gott! Bullar! (Jag). Men inget förslag får lika stort bifall som Ravioli! En av mina vänner kommer glatt skuttandes med konserven i handen. Det ska tilläggas att denna vännen ofta prioriterar guldkanten i tillvaron hemma annars men nu lyser ansiktet upp. (De är köttfyllda!). Då alla vill säga sitt så springer vi till gång nr tre där konserverna trängs metervis. 1,60 per burk, säger någon, men här kostar de bara 1,45! Å här är de för 1,25, eller nej vänta 1,05 här! Visserligen ser de inte alls lika goda ut men det är ändå 20 cent mindre...
 
Jag älskar vännerna massor men där, i 60 watts ljus, hukandes kring pastan och på jakt efter de där sista centen så övermannas jag av sådan ömhet. Visst är vi dumma i huvudet, på semester i USA ska man liksom inte äta kalla konserver men det är det som är det bästa. Man får göra som man vill. Även om det för med sig att man bli lite lite dum i  huvudet.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej