Det är så lätt att hela tiden sträva efter framtiden och ett bättre jag, ett jag där jag kanske är mycket bättre på att komma ihåg det berömda toapappret, bara köper kvalitetspryttlar, har bara två par perfekta skor (möjligtvis måste de vara transformersskor och gå som joggingsko/klacksko men vi pratar utopi), jobbet tar alldeles lagom med tid (om ens någon alls?) och alla är härliga avspända och man hinner med avslappning och yoga hela tiden. Typ.
 
Idag passar jag på att lyfta fram lite saker jag gör bra nog, redan i dagsläget. Uppmanar starkt alla att göra detsamma! Jag tror att det gör att man sporras till att utvecklas ännu mer.
 
Denna veckan har jag tillexempel lagat ett par joggingskor. De hade gått sönder inuti hälen (tydligen har jag vassa hälar?), de lämnades in hos sportaffären Löp och Sko och för hundra riksdaler blev de snyggt fixade och håller för ännu en sommar. Mycket nöjd spatserade jag därifrån, och mina påbörjade skavsår (jag gick ju med trasiga hälar minst ett par månader...) får nu läka. Lyx. De sa också att om man hade köpt skorna hos dem så lagar de dem gratis, så om ni har superskor ni köpt hos någon butik, kolla med dem först om de kan laga! Skor ska faktiskt hålla, speciellt funktionsskor.
 
Småköper väldigt lite. Det gäller egentligen det mesta, inredning, mat och kläder. Köper saker men då saker jag tänkt på. Heja mig!
 
Slänger det jag köpt nytt av. Självklart inte allt men under usa-resan införskaffades det bland annat ryggsäck, necessär och sportBH vars gamla variant slängdes direkt på plats. Dumpade dessutom en filt jag hade haft med som tjänat ut sin rätt. Underbar känsla, minimalism är ännu härligare på resande fot.
 
Blivit bättre på att plocka undan! Här finns fortfarande stor förbättringspotential men vad sjuttsingen, lite lite bättre har det blivit.
 
Tagit bort facebookappen och rensar  regelbundet  bland mobilens appar. Skönare känsla än vad man kan tro! Rensar också bland mobilbilderna regelbundet pga litet lagringsutrymme men en bra bieffekt är att bilderna går att kolla igenom utan att behöva bläddra igenom tio likadana bilder.
 
Jag bor trångt. Det känns minimalistiskt.
 
Bara vita saker i sängen, väldigt skönt.
 
Använder slut foundation, ansiktskräm, sminkborttagning innan jag köper nytt, elelr köper ny till bättre pris men använder slut den första och slänger den sedan.
 
Äger 4 nagellack. Det tycker jag är sjukt minimalistiskt faktiskt. Min syster har nog 50 st.
 
Högt och lågt, här var ett axplock av mina bästa rutiner och ägodelar - vilka är era?
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej