Prokrastinering, varje students bästa vän och värsta fiende. Denna gång är jag otroligt stolt över att jag rensade garderoben och inte bara fastnade i we're-pregnat-surprise-videos på youtube...
 
Det första som slog mig var att jag faktiskt har gjort riktigt bra köp sista halvåret, det har varit kvalité på sakerna och prisvärt. Det andra som också slår mig är hur stor skillnad det är mot halvåret innan dess. Utan att jag riktigt har märkt det har jag automatiskt börjat bli mycket bättre på att se vad plagget innehåller. Är det bomull i koftan?  Bra köp. Är det akryl/viskos/tusen/andra/saker/jag/ej/kan/namnet/på? Sämre köp.
 
Jag föjer mina steg tillbaka och hittar ett tillfälle när allt förändrades. (Klassiskt torsdagsdrama, haha). Köpte förra hösten den perfekta svarta koftan. Trodde jag. Det visade sig dock att efter 2 månaders användning (ingen tvätt) så var det mer noppror än tyg och jag var såååå besviken. Jag trodde ju att det var vi för alltid. Det var en dyr tröja och det tog så mycket emot att erkänna att det var ett riktigt dåligt köp. Koftan användes i sammanhang med dämpad belysning men den blev mer och mer ett dåligt samvete (mot mina egna pengar). Tog dock mod till mig och gick efter 6 (!) månader tillbaks till affären, utan kvitto och allt och ville reklamera tröjan. Jag visste att jag inte hade lagen på min sida men det var värt försöket för reklamationen gick igenom och jag fick tillbaka mina pengar! Lite svettigare men mycket gladare gick jag från butiken. Lesson learned och jag har sedan dess tydligen gjort riktigt bra köp! Det måste kanske gå dåligt innan det kan gå bra.
 
 
Sammanställer vad jag har rensat ut ikväll tänkte jag, så kläderna kan få gå vidare till second hand eller till akrylhimlen. Nämnde jag att jag har massor med skolan ikväll? Prokrastinering 2.0 kan således börja. Stay tuned!

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej