När man kommit en bit påväg mot att förändra sin vardag så är det ibland väldigt svårt att se hur långt man kommit, man får pausa och aktivt tänka igenom dagen och vad man faktiskt har gjort.
 
I torsdags gjorde jag inte några storslagna saker men det blev ändå en dag i linje med hur jag vill ha mitt liv, sett till konsumtion och ekonomi.
  • Promenerade till och från skolan istället för att betala bussbiljett. Ja, det regnade. Ändå värt det.
  • Åt medhavd mat.
  • Promenerade ner till stan och tillbaka.
  • Köpte såna där "tepåsar" som värmer fötterna i pjäxorna i en sportaffär (för mig helt oumbärliga då mina tår fryser ihjäl annars, trots allt förbrukningsartikel), spanade också på nytt underställ men hejdade mig.
  • Lånade böcker på biblioteket
  • Lagade mat på maten jag hade i kylskåpet så jag kan frysa in matlådor då jag ska på semester.
  • Lade ner pluggandet inför tentan imorgon i tid så jag hade tid att se en film på kvällen, att plugga ihjäl sig är sällan värt det.
  • Hade en examination i onsdags som gick riktigt bra, påminner mig själv flera gånger om dagen om hur grym jag var och återupplever ögonblick. Man får inte glömma att njuta av när det går bra!
När inlägget publiceras är jag påväg till skidresa (JAAA!) men jag har fnulat på några inlägg så det blir inte total radioskugga i en vecka.
 
Den trogne läsaren kommer kanske ihåg att jag fick några skidsvängar även över jul och ja, lyxen vet inga gränser. Jag kan säga att denna semestern betalas med både en del pengar (men väldigt billigt för en skidresa) och tid och lite stress då jag kommer få ta igen en köttig skolvecka när jag kommer hem. Det är ändå värt det hoppas jag och jag ska ha det så härligt jag bara kan!
 
Hoppas ni också har det härligt och får lite snö. Eller sol. Men helst både och.
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej