Tyckte otroligt synd om mig själv när jag vaknade imorse för att skolan börjar imorgon med tokschemat, gick omkring med den lilla klumpen. Jag vet att det kommer bli roligt när det drar igång men just sista dagen på lovet så är den lilla otroligt självömkande klumpen där ändå.
 
Överraskade mig själv och gjorde faktiskt en plan för veckan. Kontrollen ökar och klumpen minskar. Förberedde min skolväska, ställde alarm med ett otroligt peppande meddelande på mobilen. Planerar godaste matlådan någonsin och tar en dag i taget.
 
Nu känns det helt okej ändå. Om jag ska vara helt ärlig kan det vara så att humöret är bättre för att det helt enkelt varit solljus hela dagen. Iblant tänker jag att jag kommit någonstans med att hitta lyckan i livet (bla bla bla) men det skulle också kunna vara så att det alla de dagarna helt enkelt varit soliga. Det är möjligt att min lycka i livet helt enkelt beror på att ha så mycket sol som möjligt.
 
Nåja, livsmålen att ha ett härligt liv och så mycket sol som möjligt är ju inte riktigt mtosatser så detta så nog lösa sig.

Härligt söndag på er!

Liknande inlägg

3 kommentarer

omedvetenellermedvetenkonsumtion

05 Jan 2015 13:15

Att förbereda inför starten är nog bra och extra god matlåda är ju toppen! Då ser man fram mot dagen på ett annat sätt!
Själv har jag stornjutit av drygt två veckors ledighet men ser fram emot att börja jobba igen för att jag då är tvungen att få till rutiner igen!
God fortsättning!

Svar: Eller hur, det är rutinerna som är viktigare än man tror! jag lever i någon slags värld där jag tror att jag är absolut lyckligast helt rutinfri men det är ju ganska långt ifrån verkligheten. Ungefär som att man hatar väckarklockan men älskar att senare ha kommit upp tidigt, den ständiga kampen ;)
optimeralivet.blogg.se

Snålcoachen

05 Jan 2015 23:37

Okej, vad var det i matlådan?? :)

Svar: Chiligryta på nötkött långkokad i typ 7 timmar med potatis och äpplemos. Studentmaten lyste med sin frånvaro ;)
optimeralivet.blogg.se

Snålcoachen

06 Jan 2015 18:59

Åh vad gott! Hoppas att det räckte till fler matlådor. Förstår att man behöver ta ett break från studentmaten någon gång emellanåt.

Kommentera

Publiceras ej