Alla hjärtans dag, ta daaa! Köpte faktiskt en sak till min sambo, han har pratat om att han vill ha en plånbok som är liten och jag hittade en i skinn för det facila priset av 115 riksdaler postat hem till oss så jag tillochmed slapp gå ut i affärer. Taget!
 
Vi är inte sådana som lägger massor med pengar på presenter till varandra, nu kring jul satte vi ett maxtak på runt 400 kr vilket gör att man får tänka till några extra varv för att hitta något fint. TIll saken hör att jag ääääälskaaar att få presenter, men det är VERKLIGEN tanken som räknas, jag skulle tpy bli glad för ett gem om det var så att jag hela veckan hade haft slut på gem. Ni fattar.
 
Älskar möjligen ännu mer att ge små spontana presenter eller bara visa uppskattning genom att köpa favoritosten till min kille, det betyder mer när det är spontant tycker jag.
 
Så, 115 kr kändes som en välspenderad summa när jag såg hur glad han blev. Fick frukost på sängen och servad hela dagen som tack, SÅ värt det. (Veckans skäms är däremot att jag skulle på bio och inte hade med vattenflaska hemifrån utan istället handlade dricka och godis i en svindyr affär och blev nästan rånad. 47 kr, 47 KRONOR! Herregud, aldrig mer. Återgår till att ha med vatten och handla godispåse på netto, MYCKET bättre)
 
Gårdagen spenderade vi med varandra, och på kvällen hade vi något så ovanligt som målarkväll! Gick all in med målarduk och akrylfärger som killen fått för några år sedan men aldrig fått "inspiration till att måla med". Tänker på något jag hörde från en författare och det är att ska man alltid vänta på inspirationen kommer INGET, jag upprepar INGET, bli gjort! Så vi körde bara, (eller, ja jag ställde i ordning allt, och sa med ganska beordrande röst: Måla!). Min kille är dessutom riktigt duktig på att måla och teckna, medan jag lugnt kan säga att det hör till mina absolut svagaste sidor. Nu är inte jag en sån typ som säger att man är uuuurdååålig på allt när man faktiskt inte är det (varför håller alltid just tjejer på så? Sluta omedelbums säger jag!) men just teckna ÄR verkligen inte mitt område. Så mycket mer utrymme för förbättrning kan man tänka då! Man kan också tänka att jag dricker ett glas rödvin till så kommer det nog gå bättre. Kan berätta att ett glas rödvin senare så fick jag faktiskt riktigt härligt flyt! Kvällen blev superhärlig, vi lyssnade på pretentiös jazz, drack rödvin, hade på oss oversized rutiga skjortor och målade tavlor. Till min stora förvåning är faktiskt resultatet över förväntan även idag när vi kommit ur den lätta vinindränkta dimman man så lätt hamnar i.
 
På tal om flyt så har jag kommit ungefär halvvägs in i Få det gjort! en bok om att få vardagseffektivitet, ett av mina nyårslöften. TIll stor del handlar den om att få flow, dvs ett tillstånd där man bara har det man ska göra i huvudet och tiden flyger iväg. Än så länge har jag mest läst om hur vi tyvärr fyller våra liv så mycket att vi inte får flow och jag har ännu kvar att läsa om hur vi då ska göra för att ändra beteendet...
 
Återkommer med bokrecension när den är färdigläst!
 
Happy söndag allihop!
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej