Innan djupdykandet med inlägg börjar så måste jag bara tillägga att det höll på att aldrig bli någon blogg.
 
En blogg. Hur börjar man?
 
Fastnade på sida 2 i skapandeprocessen. Namn. Jag ville ha något som sa "blogg som ska handla om hur man förvaltar sin tid, sina pengar, sina intressen, sitt hem och sina saker på ett sätt som är förhoppningsvis utan pekpinnar och egentligen utan klara mål. Det ska helst underförstått även handla om reflektioner om livet i största allmänhet som kan dyka upp under vägen."
 
Piece of cake.
 
Det kanske ska heta något med "livet". Det är ändå en no-brainer. Livet, okej. Vad vill jag med livet? Jo jag vet, respektera livet! Mycket nöjd skrev jag in detta och var påväg att klicka mig vidare då jag insåg att något med "Respektera livet" klingar lite falskt. Var har jag hört detta förut? Så slog det mig. Herregud. Abortmotståndare, republikaner, Ja-till-livet osv. NEJNEJNEJ, det har ju inget med detta att göra. Suck. Börjar om.
 
Mycket googlande på synonymer senare kom jag fram till att "optimera" har en ganska härlig klang. Det handlar inte om perfektion utan om en balans. Nu i skrivande stund inser jag att "Balansera livet" också skulle kunna vara en ganska vettig titel också. Det tål att kluras på, den som lever och läser får se var detta landar.
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej