Sista tentan spikad och om jag får säga så, så sparkade jag den tentans rumpa big time! Betyder ungefär att det gick sjukt bra, och jag är så stolt över mig själv!

Jag har faktiskt lyckat behålla någon slags motivation ända till slutet och jag tror att det beror på att jag vet att jag har ett lugnt och kravlöst sommarlov framför mig. Det finns något härligt i att köra på när man vet att det kommer lugnare tider framöver. Jag har sagt det förr och jag säger det igen- det är i kontrasterna livet finns.

En annan kontrast är att jag varit duktig på att spara pengar hela våren, det har också udnerlättats av att jag vet att en USA-resa är på ingång om blott några dagar och det är inte svårt att spara in när man vet att den där hundralappen kommer spenderas mycket bättre på en drink på någon härlig roof top bar i new york. Kontrasten, åh den härliga kontrasten.

En annan spaning jag gjort är att jag påväg hem från avklarat prov svängde förbi lokala frukthandlaren för att lyxa till det med Go'frukt typ melon, avokado och granatäpple. Trots bra priser kunde jag utan problem spendera 70 kr på detta. Tror det finns många som gör detta dagligen med motiveringen att frukt är ju nyttigt. Jo, alltså frukt är ju bättre än godis men det är lättare att dra iväg och rationalisera att man spendera i längden MYCKET pengar på nyttiga saker som frukt istället för exempelvis läsk. Man får givetvis göra som man vill men jag undrar hur ni sparare därute tänker kring frukt? Egentligen hade man ju kunnat köpa bara svenska äpplen för 10kr/kilot om man nu vill äta mycket frukt men hur tänker ni kring det i er budget? Hur stor del av matbudgeten får frukt och grönt?

Liknande inlägg

2 kommentarer

Karin

06 Jun 2015 07:51

Jag har ingen särskild gräns för hur mycket frukten år kosta per månad, men jag äter max 1-2 frukter per dag och väljer den ekologiska frukt som är billigast varje vecka. Så jag försöker hålla kostnaden nere.

Snålcoachen

17 Jun 2015 23:52

Grattis till a) tentan och b) NY-resan! Jag är naturligtvis inte alls avundsjuk (Ååååååh...)!

Jag har alltid gillat och prioriterat frukt så frukten har en naturlig post i min matbudget. Sedan ett par månader tillbaka har vi frukt på jobbet så jag försöker trycka 1-2 per arbetsdag. Det betyder att jag kan köpa hem något mindre frukt men köper ändå tillräckligt för att barnen helst också ska få i sig 1-2/dag. Jag anpassar inköpen efter säsong och kilopris så gott det går.

Kommentera

Publiceras ej