Det finns ett så mycket större panorama kring att spara in pengar än att sno med sig ketchup från McDonalds, här kommer det första!
 
¤1 Provmånad.. efter provmånad.. efter provmånad.

Jag älskar streamingsajterna där ute, jag tycker det är en naturlig och mycket bra utveckling så man kommer bort ifrån det olagliga i att ladda ner samt det moraliskt tveksamma till att streama från i sin tur olagliga sajter. Läste någonstans att sista Game of Thrones-avsnittet i våras var det hittills mer olagligt nerladdade avsnittet någonsin med 100 000+ nedladdningar bara i Sverige. Kan inte hjälpa att bli lite imponerad av att så många människor har lärt sig att koppla ihop nedladdningsprogram och rätt sida, tekniken har verkligen tagit sig ända in i folkhemmet! Oavsett vad man tycker om detta så förstår man ju att det finns en skriande marknad för alternativ och det har ju det senaste året blivit mycket bra sidor av Netflix, Viaplay, HBO Nordic och även tv4 play har ett och annat att erbjuda ibland. Prisvärda är de också, om man jämför med att hyra eller köpa filmen, de flesta är runt 69-99 kr/månad. Alla erbjuder en gratis provperiod på en månad eller 14 dagar. Om ni, som jag, är barnfria studenter vet ni att har man hittat en fantastisk serie som man är mitt inne i så kan varken mat- eller sovklockan väcka en ifrån den transen. Dock är en månad ofta lite för lite tid att plöja kanske 4 säsonger (även för mig) och det är här jag så att säga, gör en fuling. Provmånaden är kopplat till mail och kontokort, men i vårt hushåll har vi inte bara ett kort utan eh fyra stycken. Använd någon uråldrig mail, ett nytt kort och vips, så har man 30 färska dagar att använda till sitt förfogande.
 
Helt by the book? Nja.. Moraliskt förkastligt? Tycker jag inte ändå. Några månader har vi glömt säga upp abonnemanget och ändå betalat nästa månad så jag tycker det känns som en helt ok deal.
 
Nu ska jag faktiskt titta på tv:n (Netflix har gått ut och...) för mina surt betalade radiotjänstpengar. Missförstå mig inte, jag tycker det är fantastiskt med public service och det klart vi ska betala för något sådant, jag tycker bara det är lite orimligt att ensamhushållen med ofet inkomst pungar ut lika mycket per år (2076 kr..) som de stora villorna med 4 tv-apparater. Äsch, det är en annan diskussion.
 
Ha en trevlig kväll allihop och njut av lugnet som bara kommer en lördagkväll, halvsovandes framför tv:n med godisskålen i knät och fjärrkontrollen inom räckvidd. Hej!
 

Liknande inlägg

2 kommentarer

händelsevis

01 Jun 2015 22:52

känner mig träffad. startade just en provmånad på HBO för att kunna se game of thrones. när den är slut tar sambon sin….

Svar: Hehe, exakt samma här... Tänker dock att om vi tar varsin provmånad så är det ändå 2 avsnitt kvar och då betalar vi för en månad. Mycket bättre än andra mer moraliskt tveksamma alternativ tycker jag!
optimeralivet.blogg.se

Anonym

27 Jul 2015 20:18

Har inga tv-kanaler alls just nu, nej inte ens 1 2 4 men radion är guld värd / ulrika

Svar: Radion gör en comeback i mitt liv! funderar på att skaffa en hederlig köksradio också, men även sr-appen är guld värd :)
optimeralivet.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej